20 MARIO MAURONER CONTEMPORARY ART

1010 Wien, Weihburggasse 26

TEL.: +43 1 904 20 04 

GALERIE-MAM.COM

DIENSTAG - FREITAG 10.00 - 18.00 UHR

SAMSTAG 11.00 - 16.00 UHR


 

Seit November 2004 ist Mario Mauroner Contempary Art im repräsentativen Stadtpalais Weihburggasse 26  in mit mehr als 1000 m2 Ausstellungsfläche auch verwöhntesten internationalen Maßstäben entsprechenden Galerieräumlichkeiten präsent. Inmitten der vielfältigen Galerienszene im Verbund Seilerstätte. 
Im Groundfloor werden ab Mai neue Arbeiten von Markus Hofer gezeigt.Im Basement repräsentieren Werke Tony Cragg, Jan Fabre, Ferro, Kendell Geers, Tadashi Kawamata, Dennis Oppenheim, Bruno Peinado, Fabrizio Plessi, Bernardi Roig, Barthelemy Toguo, Joana Vasconcelos, Vadim Zakharov das profilierte Programm der Galerie. Zudem werden neue Werke von Hilario Isola gezeigt.


EXHIBITION OPENING 18.05.2019 12.00 UHR 
Groundfloor MARKUS HOFER A Private Reality
Basement KÜNSTLER DER GALERIE

MARKUS HOFER, „Farbfoto“, 2018; Camera, metal, varnish, filler, 85x15x15cm;
MARKUS HOFER, „Farbfoto“, 2018; Camera, metal, varnish, filler, 85x15x15cm;

TONY CRAGG, Finnish Totem, 2001, Kerto wood sealed with vermillion China varnish, 220x90x90cm;
TONY CRAGG, Finnish Totem, 2001, Kerto wood sealed with vermillion China varnish, 220x90x90cm;
KENDELL GEERS, Cadavre Exquis (Nike of samothrace), 2007, Spray painted life size resin of the Nike of Samothrace 320x170x200cm
KENDELL GEERS, Cadavre Exquis (Nike of samothrace), 2007, Spray painted life size resin of the Nike of Samothrace 320x170x200cm
MARKUS HOFER, „Farbfoto“, 2018; Camera, metal, varnish, filler, 85x15x15cm;
MARKUS HOFER, „Farbfoto“, 2018; Camera, metal, varnish, filler, 85x15x15cm;

 

Mario Mauroner Contemporary Art Vienna opened 2004 an exhibition space on two levels with more than 1000 m2, offering spectacular room for the presentation of large-scale sculpture – one of the main focuses of the gallery. 

Starting in May on the groundfloor new works of Markus Hofer will be shown. And in the basement you will see artworks by Tony Cragg, Jan Fabre, Ferro, Kendell Geers, Tadashi Kawamata, Dennis Oppenheim, Bruno Peinado, Fabrizio Plessi, Bernardi Roig, Barthelemy Toguo, Joana Vasconcelos, Vadim Zakharov and furthermore new works by Hilario Isola. 

 



EXHIBITION AAA Design + Projects

HILARIO ISOLA & ENRICO ASCOLI Et in Arcadia ego 

Mit der Ausstellung Et in Arcadia ego untersucht und spürt der Turiner Künstler Hilario Isola (*1976) und der Komponist und Soundkünstler Enrico Ascoli (1974) die feinen, sinnlichen Verbindungen von Natur zur Kunst auf und stellen das Entdecken dieser als künstlerische Ausdrucksform dabei ins Zentrum.

Das Objekt “Strawberry Field For Ever #1” zeigt auf Holz gepresste übrig gebliebene Obstreste von Märkten, dessen Formen wie angesammelte Notenköpfe zu schaumartigen Strukturen erwachsen und führen hier das betrachtende Auge in eine dichte Landschaft unendlicher Farbtöne. Die Früchte hierzu stammen von regionalen Märkten, die diese in einem immer größerem Ausmaß wegwerfen.

In einer weiteren Serie arrangiert Hilario Isola weiße Tellerobjekte an der Wand, auf deren glatter Oberfläche wiederum die unzähligen Pigmente der Früchte freigemacht werden und lasierend ineinander fließen.

Eine im Raum zentral arrangierte Installation “tuned glass” bringen die Künstler gefüllte Weingläser von J.&L. Lobmeyr für und mit dem Publikum musikalisch sinnlich erfahrbar. Zeitgleich werden zwei weitere Soundinstallationen “Auspicio” und “Marsia” im nahegelegen Wiener Konzerthaus präsentiert.

HILARIO ISOLA Note
HILARIO ISOLA Note


LAST EXHIBITION José Yaque "CALMA" und Anneliese Schrenk "IL TITOLO É IL TITOLO"

AUSSTELLUNGSDAUER 20.01. BIS 16.03.2019 / UNTIL 16.03.2019

José Yaque; RUTILO; 2016; Acrylic apint, enamel on canvas; 100 x 100 cm;
José Yaque; RUTILO; 2016; Acrylic apint, enamel on canvas; 100 x 100 cm;

José Yaque (*1985) exhibiting at the Cuban pavilion of La Biennale di Venezia in 2017, is a representative of the young generation of Cuban artists, whose high quality works emerged of the big social-political change that Cuba is facing right now, 60 years after the end of Fidel Castros revolution. His often large-scale paintings convey strong dynamics. Like seismic waves their colors seem to join, as if static doesn't exist anymore. His works appear to be snap-shots, catching and freezing the moment. It's not the "Dark Side Of The Moon" but our planet that Yaque is focussing on: Gradients and textures allow us to delve into the mysterious orogenetic and epirogenic processes in the earth's  crust, the vast interior of earth below our eyes. So we are able to see strata and tectonics conflicts, volcanism and earthquakes that are usual in the artist's homeland Cuba. Looking at José Yaques works painted in dark tones, one seems to have a clear view of the veins of tin, copper and other precious metals hidden in the rocks. Saying freedom is the most important urge for and within his work, José Yaque's title for his first solo exhibition in Austria is "CALMA"The silence, calm serenity can be understood as a mental state, through which we are able to discover in a concentrated and open way some-thing new - as concentrated and open, as the work of the young Cuban artist. 

José Yaque; TURQUESA II; 2018; Acrylic paint,  enamel on canvas;         310 x 380 cm;
José Yaque; TURQUESA II; 2018; Acrylic paint, enamel on canvas; 310 x 380 cm;
José Yaque "AMATISTA II; 2018; Acrylic paint, enamel on canvas; 225 x 160 cm;
José Yaque "AMATISTA II; 2018; Acrylic paint, enamel on canvas; 225 x 160 cm;


Anneliese Schrenk; OHNE TITEL; 2017; metall, pigeon protection, thread, nails, wood; 59 x 48x27 cm;
Anneliese Schrenk; OHNE TITEL; 2017; metall, pigeon protection, thread, nails, wood; 59 x 48x27 cm;
Anneliese Schrenk; MAXIMUM HELL; 2015; leather, frame; 230 x 170 cm;
Anneliese Schrenk; MAXIMUM HELL; 2015; leather, frame; 230 x 170 cm;

Anneliese Schrenk (*1979) - analogous to the title - places the object itself in the center of her exhibition and combines various design objects and installations to a unique room situation. It seems at first sight to the viewer, that it is free from unnecessary details and thus promptly is leading to a false conclusion: What is here assigned to the abstract is a turning away from it! Rather Anneliese Schrenk's works are creating a connection to the physical. Her piece "Ohne Titel (Verstrickungen)" functions as a network of braided leather, that is striving in all directions. It as well is covering furniture that is below and captures a main idea of of Schrenks works: the camouflaging as part of her concept. Other loosely installed metal objects in the room follow this idea, they are as well a fusion of different elements coming from various contexts and thus follow the idea of the ready-made. "Il titolo é il titolo" is capturing a sense of rawness and brutality. It is free of distractions and uses the power of camouflaging and therefore finds its way quickly to the awareness of the beholder.